بازخوانی آهنگ – پیشنهادآهنگ برای کاور

بازخوانی آهنگ یکی از روش های اثر بخش برای یادگیری تکنیک های خوانندگی است . در زیر ترک های پیشنهاد شده برای هنرجویانی هست که به خوندن تحریر – فواصل پنتاتونیک و فواصل و تحریرهای R&B علاقه دارند .

هر کسی میتونه بخونه

پیش از شروع حتما حتما موارد زیر را در نظر بگیرید.

در هنگام بازخوانی آهنگ چه نکاتی را فراموش نکنیم؟

بارخوانی آهنگ ها
در هنگام تمرین کاور چند نکته کلیدی را فراموش نکنیم.


1. “Girl On Fire” – Alicia Keys

مسلماً یکی از ایده‌آل‌ترین قطعات بازخوانی آهنگ آلیشیاست .این آهنگ پس از انتشار، با پیام جذاب خود به سرعت راه خود را به صدر جدول رساند. این آلبوم جایزه بهترین آلبوم R&B را در طول پنجاه و ششمین دوره جوایز گرمی، یکی از جوایز و نامزدی زیادی که از زمان انتشارش در سال 2012 کسب کرده است، به دست آورد.

بازخوانی آهنگ آلیشیا


2. “Are You That Somebody?” – Aaliyah

این یکی از تحسین شده ترین آهنگ های سوپرانوی آلیه است. صداهای نفس گیر او این آهنگ را به یک بازخوانی آهنگ عالی تبدیل می کند، به خصوص سرعت شاداب. این هنرمند این ملودی را تنها در چند ساعت اما با نتایج عالی ضبط کرد و آواز خواننده آن را به گزینه ای عالی برای اکتاوهای بالا تبدیل کرده است.

بازخوانی آهنگ AAliyah

3. Evanescence – My Immortal

این آهنگ زیبا یک ملودی صمیمانه است که به شما امکان می‌دهد با بالا رفتن پل آهنگ، مهارت خود را در اکتاوهای بالا آزمایش کنید. سرعت آهسته، فرد را به سمت تجربه غم و اندوه هنرمند می کشاند، همانطور که اشعار به تصویر می کشند. گروه این آهنگ را در جوایز موسیقی بیلبورد در دسامبر 2004 اجرا کردند. آنها چندین نامزدی و جوایز را برای این ملودی احساسی دریافت کردند.

بازخوانی آهنگ Evanescemce

4. “And I Am Telling You I’m Not Going” – Jennifer Holiday (Dreamgirls)

آهنگ اصلی فیلم موفق “Dreamgirls” یک گزینه عالی برای سوپرانوها است و نت های بلند را کاملاً به نمایش می گذارد. ملودی دامنه صوتی زیادی را نشان می دهد و قدرت کنترل شده ای را که توسط اشعار تشدید می شود. اجرای جنیفر هادسون از این آهنگ قدیمی در سال 2006 برای او جایزه اسکار را به ارمغان آورد و انتخاب خوبی برای کارائوکه یا آزمایشات است.

jennifer hudson

“I Don’t Wanna Miss A Thing” – Aerosmith

این موفقیت بزرگ از گروه راک Aerosmith بزرگترین آهنگ آنها از دیسکوگرافی آنها است. انتشار در سال 1998 موسیقی متن فیلم آرماگدون بود. این یک قطعه مورد علاقه است و عالی برای بازخوانی آهنگ . حتی اگر نت ها بالا می روند، به خصوص دربریج و اوج آهنگ. بازخوانی آهنگ از نظر ترانه آسان است زیرا اشعار به یاد ماندنی و ملودی جذابی دارد.

aerosmith

6. “The Winner Takes It All” – Abba

The Winner Takes It All رشد کرده و به یک کارائوکه مورد علاقه محبوب تبدیل شده است، احتمالاً به دلیل سرعت شاداب آن. این آهنگ که در ابتدا در سال 1980 منتشر شد، دارای بیش از ده اجرای مختلف است که توسط هنرمندان مختلف ضبط شده است، از جمله مریل استریپ در سال 2008. داستان پشت این آهنگ از یک دلشکستگی حکایت می کند، و نشان می دهد که چگونه یکی می بازد و دیگری برنده می شود.

blank

7. “Sometimes” – Britney Spears

بریتنی اسپیرز به آواز خواندن سبک سوپرانو معروف است. این مجموعه آن استعداد را بسیار سخاوتمندانه به نمایش می گذارد. این یکی از تک‌آهنگ‌هایی بود که از اولین آلبوم او به نام Baby One More Time منتشر شد و صدای او را در این آهنگ آرام آرام به نمایش گذاشت. در سال 2000، در طی جوایز پاپ BMI، این آهنگ موفق‌ترین آهنگ BMI را دریافت کرد.

blank

8. “Halo” – Beyoncé

Halo منتشر شده در سال 2009 از بیانسه است که در مورد زنی صحبت می کند که با دیوارکشی از خود در برابر آسیب و درد محافظت می کند. به دلیل اشعار احساسی به یکی از آهنگ های مورد علاقه برای بازخوانی آهنگ تبدیل شده است. ساختار آهنگ به خوانندگان اجازه می دهد تا نت های بلند را با لحن فرشته ای بخوانند.

beyance halo بازخوانی آهنگ

9. “Because You Loved Me” – Céline Dion

این تصنیف احساسی که احتمالاً یکی از آهنگ‌های مورد علاقه تمام دوران است، موفقیت بزرگی بود و این هنرمند را قادر می‌سازد تا جوایز چشمگیر متعددی را کسب کند. برخی از این موارد شامل جوایز پاپ ASCAP و جوایز موسیقی فیلم و تلویزیون برای بیشترین اجرا شده است. همچنین برنده جایزه گرمی برای بهترین آهنگ نوشته شده برای فیلم سینمایی شد.

blank

10. “Can’t Fight This Feeling” – Reo Speedwagon

Can’t Fight This Feeling یک تصنیف عاشقانه دهه هشتادی است که با قدرت خوانده شده است. این یک آهنگ محبوب است که در بسیاری از فیلم ها و سریال ها پخش شده است و یک آهنگ کارائوکه عالی برای زدن نت های بالا بدون فشار است. بسیاری از گروه های مدرن نیز آن را پوشش داده اند، و شما همیشه می توانید یک اجرای مناسب خود را پیدا کنید.

blank

11. “Fallin” – Alicia Keys

این آهنگ بدون شک در صدر لیست آهنگ های سوپرانو قرار دارد که برای بازخوانی آهنگ یا تست های تست عالی هستند. آلیشیا کنترل صدای شگفت انگیز خود را در این ملودی با صدای بلند که در بالای بیلبوردهای متعدد دیده می شود، نشان می دهد. US Hot 100 از جمله آنها بود. جوایز کسب شده عبارتند از: جوایز گرمی برای آهنگ سال، بهترین اجرای آواز R&B زن و بهترین آهنگ R&B در سال 2002. جوایز دیگری که در همان سال به دست آمد عبارتند از بهترین هنرمند جدید (جوایز موسیقی Soul Train) و بهترین آهنگ بین المللی (جایزه پورین).

Aliciakeys

12. “In Case” – Demi Lovato

n Case یک آهنگ عاشقانه غمگین درباره یک جدایی دردناک است. صدای دمی لواتو یک سوپرانوی تراژیک است که به خوبی اشعار تصنیف غمگین را بیان می کند. اشعار مربوط به جدایی است که نشان می دهد خواننده به سختی می تواند رابطه ناموفق را رها کند. این تصنیف خاطرات زمان هایی را که آنها به اشتراک گذاشته اند را بازگو می کند. این قطعه دارای قسمت هایی است که در آن شما آرام آواز می خوانید سپس نواحی که بلندتر می خوانید و نت های مختلف سوپرانو را نشان می دهد.

blank

13. “Mr. Brightside” – The Killers

این سرود راک به دلیل اینکه یک سرود بازی ورزشی است به عنوان یک گزینه بازخوانی آهنگ محبوب برای عاشقان کارائوکه و امتحانات باقی مانده است. برای خواندن موفقیت آمیز آن، باید به اشعاری تند تسلط داشته باشید که به زیبایی صدای سوپرانو را به نمایش می گذارد.

بازخوانی آهنگ killers

14. “A Moment Like This” – Kelly Clarkson

این ملودی که در سال 2002 ضبط شد، برای فصل اول برنامه تلویزیونی امریکن آیدل نوشته شد. کلی با به دست آوردن 58 درصد آرا برنده شد و ادعا کرد که یک قرارداد رکورد RCA به ارزش یک میلیون دلار دارد. این اولین آهنگ او بود و در صدر جدول 100 بیلبورد داغ ایالات متحده قرار گرفت. این آهنگ در فیلم پری دریایی کوچک نیز حضور دارد.

kelly claskson

15. “Paparazzi” – Lady Gaga

پاپاراتزی آهنگی است در مورد چگونگی تأثیر شهرت بر زندگی افراد مشهور. این در مورد چگونگی یادگیری لیدی گاگا در صنعت موسیقی، شهرت و تعادل در زندگی خود صحبت می کند. کل قطعه برای کسانی که نت های بالا می زنند بهترین است زیرا بیشتر آهنگ در آن محدوده است. آهنگ جذاب و اشعار تکراری آن را به یکی از بهترین آهنگ ها برای بازخوانی تبدیل کرده است.

lady gaga paparazzi

16. “New Rules” – Dua Lipa

New Rules یک ملودی جدایی شاد با اکتاوهای زیاد است. لحن ملایم و شادی دارد، هرچند شعر غمگین است. جایزه بهترین آهنگ برای همگام سازی لب به (جوایز موسیقی رادیو دیزنی) را دریافت کرد.

dua lipa

17. “Let It Go” – Idina Menzel

این آهنگ دیگری است که به طور خاص برای رسانه های تصویری نوشته شده است – فیلم Frozen. اجرای آن چنان قدرتمند بود که جایزه گرمی بهترین آهنگ را در سال 2015 دریافت کرد. سال قبل جایزه اسکار بهترین آهنگ اصلی را دریافت کرد. این ملودی برنده جوایز یک آهنگ کارائوکه و شنیدن عالی است که به دلیل اکتاوهای بالای آن به شخص اجازه می‌دهد تا محدودیت صدای خود را آزمایش کند.

“Let It Go” – Idina Menzel

18. “Frozen” – Madonna

Frozen به عنوان تک آهنگ اصلی از هفتمین آلبوم مدونا منتشر شد. این تصنیف است که در مورد احساسات منفی یک شریک بی عاطفه صحبت می کند. آهنگ الکترونیکی که متن غمگین را همراهی می‌کند، این آهنگ را برای سوپرانوها عالی می‌سازد، زیرا طیف سوپرانوی مدونا به جای چند نت متفاوت، چند نت را حفظ می‌کند.

“Frozen” – Madonna

19. “Sweet Child O’ Mine” – Guns N’ Roses

خواندن این آهنگ را به عنوان کاور به علاقه مندان سبک راک پیشنهاد میکنم . آهنگ زیبا ، پر چالش و آهنگ معروف، به طرز باورنکردنی کوتاه، توسط گیتاریست گروه، اسلش Slash نوشته شده است.

blank

20. “Firework” – Katy Perry

این تصنیف برگرفته از Teenage Dream، سومین آلبوم کتی، یکی از آهنگ های تشویق کننده است. این یک زنگ بیدارباش و یادآوری است که هر یک از ما آتش بازی در درون خود داریم، دلیلی برای قدردانی از خود. با رسیدن به جایگاه برتر در بیلبورد Hot 100 و پس از دریافت سه نامزدی جایزه، برنده نهایی ویدیوی سال در جوایز موسیقی ویدیوی MTV (2011) شد.

“Firework” – Katy Perry

21. “Bring Me To Life” – Evanescence

امی لی از Evanescence یکی از بهترین صداهای خانم سبک راک را دارد. Bring Me To Life که حتی در هنگام خواندن آهنگ های فرشته ای به خوانندگی قدرتمند معروف است، صدای قدرتمند خود را نشان داد.

“Bring Me To Life” – Evanescence

22. “My Heart Will Go On” – Celine Dion

من مطمئن نیستم که کدام آهنگ بیشتر، این آهنگ یا فیلم پرفروش تایتانیک که در آن حضور داشت، یا شاید موفقیت یکی منجر به دیگری شد. این ملودی دوست داشتنی یک آهنگ عاشقانه شناخته شده در سراسر جهان است و در عروسی ها و رویدادهای عاشقانه متعدد در سراسر جهان پخش شده است. ترانه سال، بهترین آهنگ نوشته شده به طور خاص برای فیلم سینمایی، و بهترین اجرای آواز پاپ زن از جمله جوایزی هستند که این فیلم برنده شده است.

“My Heart Will Go On” – Celine Dion

23. “You Belong With Me” – Taylor Swift

یک آهنگ محبوب در مورد دختری است که بهترین دوستش را که دوست دختر دارد دوست دارد و او نمی تواند به او بگوید. داستان در مورد عشق پنهانی او به او است. این ملودی که توسط تیلور سوئیفت نوشته و خوانده شده .

“You Belong With Me” – Taylor Swift

24. “Ocean Eyes” – Billie Eilish

برادر بیلی، فینیاس، در ابتدا این آهنگ را برای خودش نوشت، اما بعداً احساس کرد که این آهنگ بیشتر برای خواهرش مناسب است. این آهنگ موفقیت آمیز بود و به رتبه شصت برتر در نمودارهای رکورد در کشورهای مختلف دست یافت. در جدول تک‌آهنگ‌های بریتانیا به رتبه ۷۲ رسید. این آهنگ که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، به‌عنوان ششمین آهنگ برتر هنرمندان توسط Insider رتبه‌بندی شد. جوایز Ocean Eyes شامل 1 جایزه بریت، 5 جایزه گرمی، 3 جایزه موسیقی ویدئویی ام تی وی و 2 رکورد جهانی گینس است.

“Ocean Eyes” – Billie Eilish

25. “Torn” – Natalie Imbruglia

ترن یک آهنگ عاشقانه درباره درد ناشی از یک رابطه شکست خورده و یک شریک ناامید کننده است. تصنیف با صدای سوپرانو اثر ناتالی ایمبروگلیا در سال 1997 منتشر شد که ابتدا در سال 1993 به زبان دانمارکی ساخته شد. این آهنگ یک انتخاب محبوب برای بازخوانی آهنگ و تست‌ها باقی مانده است، بیشتر به دلیل کیفیت نفس‌گیر اکتاوهای بالای آن در ابتدا که در گروه کر جذاب‌تر می‌شود.

“Torn” – Natalie Imbruglia

26. “Havana” – Camila Cabello

این تلفیقی یک آهنگ پاپ شاد است که در مورد این خواننده صحبت می کند که آرزوی بازگشت به هاوانا را دارد، زمانی که در یک شب تابستانی با مرد جوانی آشنا شد و عاشق شد. اشعار با عناصر صوتی تکراری جذاب است که این آهنگ را برای افرادی که صدای سوپرانو دارند، تبدیل به یک آهنگ عالی می کند.

“Havana” – Camila Cabello

27. “Against All Odds (Take A Look At Me Now)” – Phil Collins

این ملودی 1981 برای موسیقی متن فیلم Against All Odds تولید شد که بعداً در سال 1984 منتشر شد. این تصنیف قدرتمندی است که وقتی یکی از عزیزان دور می‌شود از درد دل صحبت می‌کند و تنها یک خاطره باقی می‌ماند. در سال 1985 نامزد دریافت آهنگ سال در جوایز گرمی و همچنین بهترین اجرای مرد پاپ شد. در همان سال، این آهنگ به ترتیب نامزدهای جایزه اسکار و گلدن گلوب را برای بهترین موسیقی (آهنگ اصلی) و بهترین آهنگ اصلی دریافت کرد.

Against All Odds (Take A Look At Me Now)” – Phil Collins

28. “You And I” – Lady Gaga

این آهنگ لیدی گاگا یک آهنگ کانتری و راک جذاب دارد که از آهنگ کوئین “We Will Rock You” نمونه برداری می کند. لیدی گاگا در اکتاوهای بلند آواز می خواند و اشعار آن شنونده را وادار می کند فکر کند در مورد یک عاشق صحبت می کند. اما در پایان آهنگ، او نشان می دهد که شهر نبراسکا را دوست دارد و بدون آن ترک نخواهد کرد.

“You And I” – Lady Gaga

29. “High And Dry” – Radiohead

High and Dry توسط گروه راک Radioheadزیبا و متفکرانه است و صدای بالای خواننده اصلی، تام یورک، آن را زنده می کند.

“High And Dry” – Radiohead

30. “Hopelessly Devoted To You” – Olivia Newton-John

این آهنگ 1978 موسیقی متن اصلی فیلم گریس است. نسخه های دیگر در سال های 2012، 2016 و سال های دیگر توسط هنرمندان دیگر منتشر شد. این آهنگ فداکاری بی پایان را به تصویر می کشد. در بیلبورد هات 100 ایالات متحده، به شماره 3 رسید. همچنین نامزدی اسکار بهترین آهنگ اصلی را دریافت کرد.

30. “Hopelessly Devoted To You” – Olivia Newton-John

31. “Love You Like A Love Song” – Selena Gomez

این مجموعه دوست داشتنی یک آهنگ کارائوکه آسان و لذت بخش با شعر ساده است و دامنه آوازی آن اصلاً گسترده نیست. صدای سلنا حتی با چنین آهنگ ساده ای استثنایی است. این مجموعه یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌ها برای افراد مبتدی است. در سال 2012، این آهنگ نامزد بهترین ویدیوی زن در جوایز موسیقی ویدیوی MTV شد.

“Love You Like A Love Song” – Selena Gomez

32. “Spotlight” – Jennifer Hudson

جنیفر هادسون به خاطر صدای غنی‌اش شناخته می‌شود و این آهنگ به‌خوبی دامنه آواز سوپرانوی او را به نمایش می‌گذارد. ملودی جذاب این آهنگ را به یکی از بهترین آهنگ ها برای کارائوکه تبدیل می کند زیرا بسیار رقصنده است.

“Spotlight” – Jennifer Hudson

33. “We Belong Together” – Mariah Carey

آهنگ موفق سال 2005، We Belong Together، دومین تک آهنگ از دهمین آلبوم استودیویی ماریا کری، The Emancipation of Mimi است. چنین موفقیت بزرگی بود. این تعجب آور نیست، زیرا صدای سوپرانوی هنرمند نمادین است و تنوع گسترده ای از زیر و بم ها را ارائه می دهد. این آهنگ خاص چندین مورد از آن اکتاوهای بالا را نمایش می دهد.

“We Belong Together” – Mariah Carey

34. “Love Don’t Cost A Thing” – Jennifer Lopez

این انتشار در سال 2000 یک آهنگ پاپ عالی برای کارائوکه و تمرین است. قسمت هیپ هاپ ممکن است کمی دشوار باشد، اما بقیه آهنگ به زیبایی صدای هنرجورا به نمایش می گذارد. این قطعه برای موزیک ویدیوی برجسته (جوایز ALMA) تحسین شد.

“Love Don’t Cost A Thing” – Jennifer Lopez

35. “Not Another Love Song” – Ella Mai

آهنگ الا مای یک آهنگ پایین هست ، این یک آهنگ عالی برای به نمایش گذاشتن توانایی های آوازی با آوازهای جذاب ملودی R&B و بازخوانی آهنگاست.

“Not Another Love Song” – Ella Mai

36. “Break Free” – Ariana Grande

Break Free به حرفه آریانا رونق زیادی بخشید و در کنار دو آهنگ دیگر او در جدول بیلبورد در رتبه 10 برتر قرار گرفت. این تک آهنگ هفتمین آهنگ او بود که رکورد فروش بیش از یک میلیون نسخه را به دست آورد. صدای سوپرانوی او شبیه به صدای ماریا کری است. در تاریخ بیلبورد، او دومین نوازنده زنی است که به طور همزمان سه آهنگ در صدر جدول دارد.

خوانندگی Ariana Grande

37. “Since U Been Gone” – Kelly Clarkson

این قطعه دوست داشتنی اولین آهنگ کلی بود که پس از برنده شدن در امریکن آیدل منتشر شد. ملودی آن به عنوان یکی از آهنگ های چالش برانگیزتر برای خواندن در حین نگه داشتن نفس است. تمرین خیلی خوبی هست ، که بتوانید بر تنفس خود مسلط شوید.

blank

38. “Complicated” – Avril Lavigne

این آهنگ Avril Lavigne یک آهنگ راک با ضرب آهنگ های شاد پاپ در مورد افرادی است که واقعی نیستند. این مجموعه دارای یک رجیستری سوپرانو است که به راحتی قابل حرکت است و آن را به یک آهنگ عالی برای آواز خواندن تبدیل می کند. نامزدهای مختلفی از جمله آهنگ سال (جایزه موسیقی رادیو دیزنی – 2002) و (جایزه گرمی – 2003)، بهترین هنرمند جدید (جایزه موسیقی ویدئویی ام تی وی – 2002) و تک آهنگ سال (جایزه جونو – 2003) دریافت کرد.

بازخوانی آهنگ

39. “Where Is The Love?” – Black Eyed Peas

این آهنگ از آشفتگی احساسات تجربه شده در حملات 11 سپتامبر الهام گرفته شده است. اگرچه ضبط در سال 2001 آغاز شد، اما در نهایت در سال 2003 منتشر شد.

“Where Is The Love?” – Black Eyed Peas

40. “With Love” – Christina Grimmie

این آهنگ فضای کافی برای اکتاوهای بلند و تکنیک های آوازی فراهم می کند و آن را به یکی از بهترین آهنگ ها برای سوپرانو تبدیل می کند. این آلبوم که در سال 2013 منتشر شد، تنها آلبوم کریستینا بود که در سال 2017 به طرز غم انگیزی درگذشت.

“With Love” – Christina Grimmie

41. “Love On Top” – Beyoncé

Love on Top یکی دیگر از آهنگ های بیانسه است که برای بازخوانی آهنگ عالی است.اما دشوار! به دلیل گستره آوازی و ملودی پویا که زمان زیادی برای نفس کشیدن نمی دهد، نیاز به تمرین و ساپورت نفس دارد.

“Love On Top” – Beyoncé
آموزش خوانندگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×