نت موسیقی برای کاور آهنگ ها

خواندن کاور قطعات ، باعث می شود تکنیک های مختلف را بیاموزیم .یکی از چالش های دشوار خوانندگان و هنرجویان،ِ پیدا کردن نت قطعات و آهنگ های غیر ایرانی است . در اکثر سایت ها نت های گذاشته شده بسیار پر هزینه هستند و از آن گذشته خرید دلاری برای ما کار راحتی نیست. در این قسمت نت برخی از قطعات به صورت رایگان در اختیار شما قرار داده شده است.

چرا از روی نت بخوانیم ؟

نتهای پیانو و نام آنها
جایگاه نت ها بر روی پیانو

خواندن از روی نت قطعات، در واقع یک نوع توانایی خوانندگی است . قدم اول برای یادگرفتن خواندن از روی نت ، سلفژ است. برای خواندن پشت سر هم نت قطعات شما باید سلفژ را بیاموزید و قوانینی که در خصوص نت ها و سکوت ها و داینامیک صدا وجود دارد ، در طول خواندن رعایت کنید.

آنچه برای یادگیری سلفژ بسیار مهم است این است که شما باید ارزش های زمانی هر نت و همچنین سکوت ها را یاد بگیرید. تا در زمان خواندن تا به این نت ها می رسید بتوانید به راحتی و بدون مکث زیاد آنها را پشت سر هم بخوانید. نت خوانی یکی از پرکاربردترین اصل های موسیقی برای آوازخوانی است. یعنی هر نت با فرکانس مناسب خود خوانده شود. نرم افزار های نت نویسی بسیاری وجود دارند که به شما در تمرین سلفژ و دیکته موسیقی کمک میکنند .

چرا یادگیری سلفژ مهم هست؟

حرفه ای و از روی نت بخوانید
با یادگیری نت و تئوری موسیقی ، حرفه ای بخوانید.

عامل موفقیت و پایه و اساس گوش یک خواننده، نوازنده یا فرد فعال در زمینه موسیقی یادگیری سلفژ است.
یادگیری سلفژ به فرد کمک می کند تا بتواند به یک فرد حرفه ای در زمینه موسیقی تبدیل گردد. زمانی که یک نت موسیقی را برای اولین بار شخص دوره دیده می بیند می توانند به راحتی آن را با صدای بلند بخواند بدون آنکه مکث های طولانی کند یا در خواندن نت گیر داشته باشد.زمانی که سلفژ یاد میگیریم میتوانیم هنگام کاور کردن ( بازخوانی ) قطعات ، صحیح تر بخوانیم و از آن مهم تر این که صحیح تر و مفیدتر تمرین کنیم .

در ادامه قصد داریم نت برخی از آهنگ ها را رایگان در اختیار شما قرار بدهیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×