آهنگ خودت را بنویس

 

از همین امروز شزوع کن و آهنگ خودت را بنویس . یکی از فعالیتهایی که در کلاسهای وکال صنم پاشا انجام می شود،  کمک به هنرجویان جهت آهنگسازی است . کمک به پرورش ایده و خلق ملودی هنرجویان ، منجر به شکوفایی و ساخت آهنگ اورجینال می شود .

بعد از بازخوانی آهنگ ها و تمرین های صداسازی و خوانندگی ،  با در نظر گرفتن سلیقه و پتانسیل هر هنرجو ، در جهت آموزش آهنگسازی و ساخت ملودی وکال  گام بر می داریم .

در این راستا از کتابهای ترانه نویسی ، آهنگسازی و ملودی وکال دانشگاه برکلی استفاده می شود. فارسی یا انگلیسی بودن ترانه ها ، وابسته به علاقه ی هنرجو است .

ملودی چیست ؟

به موسیقی آهنگ مورد علاقه تون فکر کنید ، آن چه که در ذهن شماست «ملودی» است. ملودی توالی خطی نت های موسیقی است . آنچه بارها در ذهن ما بازپخش میشود . ملودی، میتواند از طریق صدا و با آواز خوانده شود و یا میتواند با یک ساز نواخته شود . اگر در ساخت ملودی از چند نت همزمان استفاده کنیم ، دیگر ملودی نیست و ساختار هارمونیک داریم.

وقتی صحبت از موسیقی مخاطب پسند می شود ، هیچ چیز به اندازه ی ملودی وکال اهمیت ندارد.

چند تمرین برای ساخت ملودی وکال:

  1. دو یا سه آکورد ساده را انتخاب کنید و چندین بار آنها را پشت سر هم پخش کنید یا با ساز بنوازید. میتوانید نت آن را در یک نرم افزار بنویسید و لوپ کنید. با آن شروع به خواندن کنید.
  2. گاهی اوقات یک ملودی درطول روز به ذهن تون می آید ، گوشی خود را بردارید و بدون اینکه به عاقبت ملودی بیاندیشید ، آن را ضبط کنید.

 

اوایل که ملودی می نویسیم انگار آن ملودی را قبلا شنیده ایم . انگار آن ملودی تکراری است . پس چه باید کرد؟ انگار تمام ملودی های زیبای دنیا رو قبلا یک نفر ساخته ! اما باید یادمون باشه که هنوز هزاران ملودی ناب خلق و نوشته نشده اند .

 

در این ویدئو می توانید بخشی از روال آموزشی را مشاهده بفرمایید.

 

2 نظر

  1. سلام و درود
    تشکر از توضیحاتتون برای بخش آهنگ خودت رو بنویس . هفته های بعد رو به صورت ویدئو در سایت درج نمیکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×