تئوری موسیقی

حرفه ای و از روی نت بخوانید
با یادگیری نت و تئوری موسیقی ، حرفه ای بخوانید.

درک هرکاری زمانی جذاب‌تر است که بتوانید تئوری‌های مربوط به آن را درک کنید و درباره‌ی آن‌ها بیاموزید. هنر موسیقی ، قواعد و تئوری‌های مخصوص به خود را دارد. شاید ابتدای کار این موضوع کمی مشکل به نظر بیاید اما با درک این تئوری ها خواننده ی مسلطی خواهید بود. به عنوان یک نوازنده ،خواننده یا هنر آموز ، اصطلاحاتی وجود دارد که شما باید آن را بشناسید. تئوری موسیقی به شما در درک موسیقی کمک می کند.

 در این ویدئو به صورت کاربری ، با مفاهیم اولیه موسیقی آشنا میشوید

 

نت ‌ها را می‌توان به عنوان الفبای موسیقی دانست. در تصویر زیر، نت‌های موسیقی و محل قرارگیری آن‌ها بر روی کلیدهای پیانو را مشاهده می‌کنید. البته در این تصویر، نت‌ها با حروف لاتین نمایش داده شده‌‌اند.

نتهای پیانو و نام آنها
جایگاه نت ها بر روی پیانو

خطوط حامل

نت‌های موسیقی به طور معمول بر روی پنج خط موسوم به خطوط حامل یا بین آن‌ها قرار می‌گیرند. مهم‌ترین نمادها در یک آهنگ «کلید» ، «سرکلید» و «کسر میزان» هستند که درابتدای خطوط حامل قرار می‌گیرند. نت‌های روی خطوط حامل را از چپ به راست میخوانیم .

اولین نمادی که در ابتدای هر قطعه موسیقی مشاهده می‌شود، «کلید» است. نوع کلید تعیین می‌کند که چه نتی بر روی خطوط حامل یا بین آن‌ها قرار دارد.

«کلید سل» به ما می‌گوید که خط دوم از پایین در خطوط حامل، نت سل است.

نت‌ها:

«دو» (Do)، «رِ» (Re)، «می» (Mi)، «فا» (Fa)، «سل» (Sol)، «لا» (La)، «سی» (Si)

این نحوه نت‌خوانی در کشورهای مختلفی از جمله ایران، ایتالیا، فرانسه، پرتغال، اسپانیا، ترکیه روسیه و … هست . در کشورهای انگلیسی زبان، برای خوانش نت‌ها از

A, B, C, D, E, F, G

نت لا معادل با حرف لاتین A خواهد بود . به شما پیشنهاد می کنیم که حتما هر دو شیوه ی نام گذاری نت ها را بیاموزید چرا که هنگامی که آکوردهای یک آهنگ را از اینترنت دانلود می کنید از شیوه ی نام گذاری با حروف لاتین استفاده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×