جمله بندی آوازی چیست؟ Vocal Phrasing

جمله بندی آوازی چیست؟
جمله بندی آوازی

جملات آوازی چیست ؟ جمله هایی هستند که آهنگساز هنگام ساخت ملودی آنها را به وجود می آورد و در بسیاری از مواقع با جملات شعری متفاوتند. (یکی از تفاوت های مهم بین خوانندگان حرفه ای و آماتور، نحوه جمله بندی موسیقیایی در حین خواندنشان است.)

 نحوه برقراری ارتباط بین قسمتهای آهنگ ، بسیار مهم است. به طور خاص ، نحوه شکل گیری عبارات خوانده شده شما می تواند تعیین کند که پیام را به خوبی به مخاطب خود می رسانید. بنابراین ، می خواهیم در مورد عبارت فریزینگ خواننده، بیشتر بدانیم … 

سه اصل اساسی وجود دارد که باید هنگام ایجاد جملات آوازی به خاطر بسپاریم:

1. ژانر آواز را در نظر بگیرید. و قسمت های مختلف استراکچر( ورس -کارسبریج) را در نظر بگیرید .
2. علائم راهنمایی ادبی را مشاهده کنید. این بدان معناست که شما باید به مواردی مانند علائم نگارشی و جزئیات دستور زبان پایبند باشید. در نتیجه داینامیک دقیق تری داشته باشید.

3. هنر و خلاقیت را به عبارات خود اعمال کنید. متن و نشانه های ادبی همه باید در راستای یک هدف ، (پیام اصلی موسیقی ) باشند. 

به طور کلی جمله بندی در آواز به معنی ایجاد وقفه در جای مناسب، نفس گیری به جا و استفاده از تکنیک خوانندگی درست، برای ایجاد مفهوم دقیق تر است.

 جمله بندی آوازی چند پیشنهاد کاربردی :

  • به عنوان یک خواننده، همیشه برای جای نفس خود برنامه ریزی کنید.
  • به میزان مناسب نفس بگیرید، تا نفس شما در پایان جمله کم یا زیاد نیاید.
  • برای جمله جدید نفس جدید بگیرید.
  • به تکنیک آخر جمله فکر کنید: با استکانو تمام شود یا لگاتو، وایبره داشته باشه یا کرانچ و ..
  • حتما از جمله ی خود پرینت گرفته و جمله بندی ملودی را روی ان مشخص کنید. (جمله بندی ها در نت قطعات، با خط های اتصال مشخص شده اند)
  • شما به عنوان یک خواننده راک با توجه به GROOVE آهنگ، باید بهترین جمله بندی را بسازید، تا علاوه بر مفهوم شعر و پیام معنایی قطعه، بافت ریتمیک اثر هم با تاکید بیش تری شنیده شود.

شاید این مطلب برای شما جالب باشد : چک لیست پیشنهادی برای بازخوانی یک آهنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×