قسمت اول صخره نوردان موسیقی : برخورد نزدیک

صخره نوردان موسیقی : برخورد نزدیک

صخره نوردان موسیقی – مروری بر فراز و نشیب‌های موسیقی آلترناتیو ایران است.

قسمت اول صخره ‌نوردان :

موضوع ثبت و ضبط قسمتی از تاریخ شفاهی موسیقی راک ایران پرداخته شد. شروع موسیقی راک و آلترناتیو را بررسی می کند . در برنامه صخره‌نوردان سعی شده قسمتی را به موضوع ثبت و ضبط شروع موسیقی راک و آلترناتیو اختصاص دهند.

از بین سوالاتی که در اختیار مهمانان برنامه قرار داده شده، قسمتی مربوط به شکل گیری این جریان است و جزئیاتی که شاید در آن مقطع زمانی مهم به نظر نمی‌رسیده.

در سوال اول از تمام مهمانان پرسیده شد اولین قطعه یا آلبومی که اولین بار در راک فارسی شنیدند چه بوده است؟ اصولا پاسخ‌ ها به اسم‌های آشنا یعنی کوروش یغمایی، فرهاد و فریدون فروغی می‌رسد . نکات جالب توجهی هم وجود دارد که تا به حال در رابطه با آن‌ها کمتر صحبت شده است.

برای آشنایی بیشتر با تاریخ موسیقی راک فارسی می‌توانید مقدمه‌ای که پیشتر در سایت موسیقی ما منتشر شد را بخوانید.

 

این ویدئو با حضور فرشاد رمضانی، شهریار مسرور، همایون مجدزاده، شهرام شعرباف، بابک ریاحی پور، اردوان انزابی پور، مسعود فیاض زاده، صنم پاشا، نیما رمضان، امیر بهاری، حمید منبتی و شهیار کبیری می باشد.

منبع:موزیک ما

تولیدات و تاثیر گذاری آن‌ها به اندازه‌ای است که بتوانیم عبارت «جریان» را برای آن انتخاب کنیم؟ سعی کردیم در لایه‌های زیرین سوالات به چنین مسائلی دقت کنیم . به گونه‌ای طرح مساله انجام دهیم؛ چراکه اصولا در تمام این مدت نگاه صفر و یکی به موسیقی راک وجود داشته است.

از طرفی همیشه سختی راه مجوز و از طرفی وجود نداشتن جریان نقد . راک فارسی در بوته آزمایش و عیار سنجی صحیح قرار نگیرد. خلاصه اینکه در این قسمت و دو قسمت بعدی بیشتر خاطرات هنرمندان و منتقدان از شروع راک فارسی را خواهید شنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×