الکل در خوانندگی

الکل در خوانندگی – تاثیرات الکل بر روی حنجره

یکی از سوالات متداولی که هنرجویان وکال از من می پرسند ، مرتبط با تاثیر الکل روی صدا است . برای مثال می پرسند که آیا مصرف الکل موجب بهتر خواندن شان نمی شود ؟

الکل در خوانندگی بعضا تجربه های شخصی ای تعریف می کنند که بیانگر تاثیر مثبت الکل روی صدای آنها است . در اینجا قصد دارم به این مبحث بپردازم.

نوشیدن الکل موجب نوعی آرامش می شود که از اضطراب اجرا کم می کند . بهتر است این نکته را در نظر داشته باشیم که الکل به علت خاصیت بی حس کنندگی تارهای صوتی ، القاکننده ی این حس است که نت های بالاتر را با فشار کمتری میخوانیم .

درصورتی که به علت افزایش خونرسانی به این بافت می توان گفت حتی فشار بیشتری به حنجره وارد می شود که پس از مدتی تاثیرات واقعی آن نمایان می شود.
الکل باعث جذب آب بدن و منجر به خشک شدن تارهای صوتی و حنجره می شود. بنابراین تارهای صوتی نمی توانند به درستی ارتعاش کنند .

همچنین باعث التهاب تارهای صوتی می شود و به مرور گستره صدایی را کاهش می دهد . در نهایت باعث به وجود آمدن مشکلات فیزیکی جدی برای حنجره مان می شود .
رنگ صدا را به مرور تغییر می دهد و باعث از دست دادن انعطاف صدا خود را می شود .
الکل باعث تغییر فیزیولوژیک بافت های حنجره ، همچنین توده های مختلف، انواع پلیپ و آسیب های جبران ناپذیر می شود .

بسیاری از خوانندگان محبوب و معروفی که از الکل استفاده کردند و یا استفاده می کنند ، دچار آسیب های جدی به تارهای صوتی و حنجره شان شدند .

کافی است جستجویی کوچک در گوگل انجام دهیم تا لیست اسامی شان را ببینیم .همچنین تعداد زیادی از تورها و کنسرت ها به همین دلیل لغو شده و خواننده نیاز به دوره های درمان طولانی مدت داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×