در آستانه اولین کنسرت گروه راک بانوان

بند راک صنم پاشا

در آستانه اولین کنسرت گروه راک بانوان : ماندن در ایران، یک انتخاب بود.

صبابه گزارش خبرنگار ریتم نو– کنسرت صنم پاشا جایی است که زنان خودشان را می‌توانند در میان شعر و موسیقی این گروه پیدا می کنند.

از آن جایی که با توجه به قوانین ارشاد ، این بند امکان انتشار آلبوم نداشته تا مخاطبان و طرفدارانش ، شعر ها را از برکرده باشند .  طرفداران  با اولین باری که با این اشعار مواجه می شوند ، در کنسرت هم خوانی می کنند.

موسیقی اما سبکش راک است . شاید برخی‌ها گمان کنند این موسیقی از جنس مردانه است. می‌توانید در میان موسیقی گروه صنم پاشا، زنان سخت‌کوشی را به یاد بیاورید .اینها در تمام زندگی‌شان یاد گرفته‌اند زنانه زندگی‌شان را بسازند.
 
صنم پاشا راوی تمام زنان امروز است. زنانی که گاهی شادند. گاهی غمگین! اما موسیقی گروه روایتی از سخت‌کوشی این زنان دارد.
 
 در آستانه اولین کنسرت صنم پاشا سوم شهریورماه در سالن فرهنگسرای نیاوران با مخاطبانش دیدار کند . نخستین کنسرتش را روی صحنه ببرد . بلیت‌فروشی این اجرا با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است.
 
صنم پاشا درباره استقبال مخاطبان از نخستین کنسرت گروهش و تصمیم برای تمدید این اجرا گفت: «انتظار این میزان استقبال را نداشتیم . این نشان می‌دهد زنان بسیاری به این سبک از موسیقی علاقه‌مند هستند. با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و صفر، امکان تمدید کنسرت در این چندماهه و بلافاصله پس از اجرا وجود ندارد.  بعدازاین دو ماه، قطعاً کنسرت را تمدید و مجدداً روی صحنه خواهیم برد.»
 
صنم پاشا که با تلاش یک‌ساله توانسته مجوز نخستین اجرایش را بگیرد، در خصوص روند اخذ مجوز برای کنسرت گروه گفت:
 
“به آن سختی که انتظارش را داشتم نبود.” 
 
وی درباره دلیل ماندنش در ایران و فعالیت در حوزه موسیقی با تمام محدودیت‌های موجود برای بانوان، گفت: «ماندن در ایران برای من یک انتخاب بود.
 
بااینکه امکان رفتن همیشه برایم فراهم بوده است . ترجیح دادم بمانم چون حرف‌هایی که در اشعار و موسیقی‌ام بیان می‌کنم.  حرف‌های زنان سرزمین من است که در شرایط مشابه به هم زندگی می‌کنیم به همین خاطر علاقه‌مند به اجرای موسیقی برای این مخاطبان هستم.
 
با رفتن از ایران، مسائل، اشعار و سخنانم نیز تغییر خواهند کرد و متفاوت خواهند بود که این را اصلاً نمی‌خواهم.»
 
وی در مورد موج به راه افتاده از درخواست‌های برخی  در جهت لغو کنسرت ، بیان کرد. « نمی‌توان در مقابل تمام مشکلات موجود، شادی را هم از دیگران دریغ کرد.
لحظاتی که مردم در کنسرت به شادی روح خود می‌پردازند. شاید تنها دقایقی باشد که می‌توانند ذهنشان را از مشکلات و درگیری‌ها خارج کنند . فقط با موسیقی همراه شده و لذت ببرند.»
 
  • بیتا صادقی (گیتار الکتریک)
  • ریما حسن زاده (گیتار بیس) 
  • آرمینا جعفری (درامز) 
  • صنم پاشا (خواننده ، آهنگساز و سرپرست گروه) 
  •  فروغ فضلی (کیبورد) 
  • آوا حسینی و نوا حسینی (همخوان) 
تیم خبری ریتم نو سری به محل تمرین گروه صنم پاشا زده است . شما در ادامه می‌توانید عکس‌هایی از این تمرین را از اینجا مشاهده کنید.
 
نویسنده : صبا شکوهمند
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×